Adventné povzbudenie_14

„Blažení, čo ťa videli a čo zosnuli ako tvoji priatelia!“ Sirachovec 48, 11

Drahí moji v Kristovi, dnes by som vám chcela predstaviť Ježiša, ktorý túži po úprimnom priateľstve s nami. V prvom čítaní sa dozvedáme, že blažení sú všetci tí, ktorí žili s Ježišom a zomreli ako jeho priatelia. Keď som si tieto slová prečítala, hneď som mala pred očami vlastný životný príbeh. Nenechajte sa odradiť pri jeho čítaní. Končí sa happyendom. 🙂

Keď sme s bratom chodili na vysokú školu, naša mama ochorela na rakovinu. Samozrejme, podstúpila liečbu ožarovaním, neskôr aj chemoterapiu. Všetci sme verili, že to bude dobré, ale nakoniec jej lekári objavili metastázy a už sa s tým nedalo nič robiť. Nikto a nič na svete mi v tom čase nedokázali dať útechu, jedine Ježiš, môj priateľ. Všetko, na čom som si vtedy zakladala svoj život, sa zosypalo ako domček z kariet. O mamu sme sa s bratom do poslednej chvíle starali u nás doma. Dúfala som, že bude s nami čo najdlhšie, ako sa len dá. Žiaľ, nedokázala som ju pustiť – povedať jej: „Môžeš ísť,“ a dať jej „zelenú“. Bola som plná strachu z toho, že ju stratím. Neskôr som pochopila, že Boh ma cez tieto životné strasti učil, ako má vyzerať dokonalá láska. Skutočne milovať toho druhého môžeme iba v slobode, bez nároku na pocit vlastníctva.

V jeden večer som si toto všetko naplno uvedomila. Úpenlivo som prosila Ježiša, aby si mamu už zobral k sebe, lebo sa trápila. Boh moju prosbu vyslyšal. Mama zomrela na druhý deň po tretej hodine, teda v hodine Božieho milosrdenstva. Keď odchádzala z tohto sveta, v jej očiach sa zračilo nebo a na tvári mala nádherný úsmev. Chcem vás uistiť a povzbudiť, že nebo existuje, a zvestovať vám úžasnú radostnú zvesť: NARODILI SME SA A UŽ NIKDY NEZOMRIEME!

ježiš

Ďakujem Bohu za tento dar, že som mohla byť s mamou pri jej stretnutí s nebeským Priateľom – Ježišom. Od tej chvíle je smrť pre mňa jeden tajomný a nádherný okamih stretnutia s Bohom a zároveň jediný spôsob, ako navždy zostať v jeho blízkosti. Ani oko nevidelo, ani ucho nepočulo, čo má Boh pripravené pre tých, ktorí ho milujú (porov. 1 Kor 2, 9).

Ježiš túži byť mojím aj tvojím priateľom. Otvorme brány svojho srdca dokorán a dovoľme mu, aby sa v ňom nielen narodil, ale aj rástol a víťazil počas celého roka. Zapojme Ježiša do nášho každodenného života. Nech sa stane jeho súčasťou, či už vo chvíľach oddychu, alebo pri plnení povinností. Bude to možno znieť bláznivo, ale pokojne môžeš pozvať Ježiša k stolu, keď ideš jesť. On ti rád bude robiť spoločnosť. Môžeš ho dokonca pozvať na prechádzku, určite sa veľmi poteší. Čokoľvek robíš počas dňa s neochotou, skús si predstaviť, že vedľa teba stojí tvoj Priateľ a že to robíš pre neho. Môžeš s ním a pre neho variť, upratovať, vstávať do práce či počas noci k bábätku. Alebo si v práci s láskou vypočuť „otravného kolegu“. Vtedy odrazu všetko nadobúda iný rozmer a význam.

Skús aj ty pozvať Ježiša do svojho života a dovoľ mu stať sa tvojím Priateľom.

Spoločný modlitebný úmysel na dnešný deň: Modlime sa za všetkých tých, ktorí dnes zomierajú, aby sa mohli zaradiť do zástupu Božích priateľov v nebi. Amen.

O autorke: Magdalénka Gabrišová je Paliho sestra – dvojička (Pali je autor povzbudení 2 a 10). Je mamou dvoch krásnych slečien, Helenky a Agátky, aktuálne na materskej dovolenke. Vyštudovala náuku o rodine, rada sa modlí za druhých a je členkou rodiny Nepoškvrnenej.

Pridaj komentár